Saturday, March 8, 2014

Redang Island, Malaysia (Part 1)

HARI PERTAMA

Bermula percutian. 3 hari saja di sini pada Mac 2014. cukup lah kan, lama2 tkde keje pulak. eheh. dulu pernah ke sini, 7 tahun yang lalu. tapi time tu duk kat hotel ja. 4 pagi bermula perjalanan ke rumah kawan, park kereta di situ dan terus ke airport. kami berlima kali ini. all girls. dalam perjalanan ke LCCT, sikit lagi nak sampai tetiba berlaku suatu kejadian yang tak disangka. heheh. tayar kereta pancit. kwang3. nasib baik masing2 ada pengalaman menukar tayar. pagi2 bute kereta tersadai di tepi higway.
 


 
 
dalam flight tgh sunrise. kredit pic to Zaliza for these beautiful of sunrise. sampai di Airport kuala trengganu, perut lapooo siuttt. makan breakfast di airport. abis makan terus la ke bas. tu gambo basnye. beso bas, ramai orang jugak join. chinese ramai. dari airport sampailah ke Merang Jetty. jeti ni dari dulu tak berubah. sama aje. perjalanan lebih kurang sejam ke island.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dalam perjalanan jom tengok gambar. dah nak sampai baru nampak sume2 ni.

 

 






pulau2 yang tkde orang. coz tak nampak pun rumah. hehe.

















cantik air you, jernih ja. sampai lah kami di Redang Pelangi Resort, tengahari. turun dari bot, perlu terjun ke laut untuk ke pantai coz tkde jeti. abis basah jeans. sampai paras paha.











 
 
 
 
 
 
 
sampai apalagi amik gambo. terkesima dengan kecantikan pantai dan airnye. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
posing la kami. nasib baik kawan kami ada camera Hero3 tu, dapatlah sume bergambar dalam satu pic.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
petang ni ada aktiviti snorkeling di open sea selepas lunch. excited even dalam hati, dap dip dup. dengan berbekalkan life jacket dan mask, turunlah dari bot ke dalam air. even ada life jacket tu, hati seriauuu. kat koh samui dulu berani snorkelling tepi pantai ja. hhhaha. kali ni nekad kena berani.
 
 
 
 
 
nasib baik ada Lini, muaahh sayang ko. hhhaha. pegang kat jacket dia. nak bagi confident up sikit. 5 mins after that, mmmm macam dah berani sket. yeayyyy, berjaya mengatasi takut laut dalam. ye laaa, kaki tak jejak dasar kan. apalagi terus la explore dgn beraninye. muaahhaha.
 
kawan kami snap pic. jakun jap dalam air. tgk ikan cantik. coral pun cantik. banyak gamat kat sini. gambo nye beribu2 tapi yang ni je kot yang upload di sini.






 
 
 
 
 
tak sampai kul 4pm, boat boy yang mudaew2 tu panggil masuk bot. frust la. che wahh. coz kata kul 4 naik bot. sampai di resort, mandi satu kali lagi. debushhhhh masuk la anak2 dara n mak2 dara ke dalam laut. cantik air laut. jernih jaa. tak la macam air laut port dickson n klebang tu ek. berlipat2 kali gande nyeee ko beza.

 

 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
bagus kamera ni. boleh masuk dalam air, gambar pun superb. rege pun fuhh tak tahan.
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
malam pulak menikmati angin malam. duduk di kerusi kayu mengadap laut, berlangitkan bintang2. auweeee. resort sini best gak. cafe dibuka 24 hours. air panas, teh n kopi leh amik anytime. biskut ade. amiklah free jew. bilik tkde kettle, fridge mini even set toiletteries pun tkde. towel je disediakan. tapi ok la. klw family leh book bilik beso sket.

2 comments: